Przejdź do głównej zawartości

Pudełko z kosmetykami, czyli miły kociak w pięknym worku

Uwielbiam, gdy coś wywołuje we mnie skrajne emocje i właśnie tak jest z pudełkami z kosmetykami.


Raz je kocham, raz wręcz przeciwnie. Raz wyczekuję kuriera z duszą na ramieniu i taką ekscytacją, jak bym czekała na przesyłkę z własną suknią ślubną, a drugi raz irytuje się, że znów przyjdzie nie w porę, bo przecież jestem w pracy. Raz otwieram pudełko i jestem w szoku, że ktoś zna mnie tak dobrze, a innym razem połowę kosmetyków oddaję przyjaciółkom.

Jednak w ogólnym rozrachunku do tej pory nie wyzbyłam się miłości do kosmetycznych niespodzianek, więc raczej jednak bardziej je kocham niż nienawidzę ;)

Rozpoczęło się niewinnie, od jednego pudełka beGlossy. Później szukałam szczęścia ręka w rękę z Shinyboxem, aż trafiłam na Naturalnie z pudełka i już miałam trzy drogowskazy zamiast jednego i co miesiąc dylemat, na co się zdecydować. Do teraz to trudniejsze niż może Wam się wydawać. Kto nigdy nie próbował, ten nie wie, o czym mówię ;)

Co prawda do teraz nie zdecydowałam się na stałą relację z którymkolwiek z dystrybutorów. Wynika to z faktu, że pudełka lubią pozytywnie zaskakiwać. Gdy rąbek tajemnicy się uchyla i któryś kosmetyk zostaje ujawniony, wtedy wiem, na które pudełko się w tym miesiącu zdecyduję. Niestety wszystkie trzy naraz nadszarpnęłyby mój budżet, a poza tym uważam, że zniknęłaby cała frajda.


Jakie są plusy kupowania pudełek z kosmetykami:

- endorfiny, które uwalniają się podczas zamawiania, oczekiwania i otwierania pudełek, a nierzadko również podczas testowania produktów

- sprawianie sobie małej bardzo kobiecej przyjemności co miesiąc - ja dzięki tym pudełkom czuję się zdecydowanie bardziej kobieco, szczególnie, gdy mój mężczyzna patrzy na mnie jak na kosmitkę, gdy się nimi ekscytuję

- odkrywanie wielu kosmetycznych nowości

- możliwość polecenia przyjaciółkom wypróbowanych świetnych kosmetyków, których raczej same z siebie by nie kupiły

- spotkania z przyjaciółkami = ciacha, kawa, ploteczki

- ciągłe poszerzanie wiedzy o kosmetykach, składach, działaniu poszczególnych składników (ja się tyle nauczyłam od czasu mojego pierwszego pudełka, że teraz już prawie mówię językiem INCI)

- odkrywanie perełek, których na pewno sama bym nie znalazła

- oszczędność - mimo wszystko cena pudełka jest niższa niż wartość wszystkich kosmetyków, które zawiera (dobry argument dla mężczyzny, który i tak patrzy na mnie jak na kosmitkę)

Czy są jakieś minusy?

- czasem trafiamy na kosmetyk, którego nie użyjemy - przeznaczony do innej cery, innego typu włosów lub z gorszym składem niż zakładany przez nas standard

- jak to bywa z niespodziankami - można się rozczarować zawartością pudełka, ale przyznam, że nigdy nie miałam tak, żeby rozczarowały mnie wszystkie kosmetyki; zazwyczaj jakiś produkt "ratuje" pudełko

- kurier - zdarza się, że przychodzi zupełnie nie w porę i nie tam, gdzie trzeba - wtedy trzeba się trochę logistycznie nagłowić, co z tą przesyłką zrobić

- minus lub plus - bardzo duży wybór na rynku - oprócz trzech wymienionych przeze mnie pudełek w tej chwili mamy o wiele więcej do wyboru, a to naprawdę nie jest łatwy wybór

Podsumowując, zdecydowanie należę do pudełkoholiczek i kosmetykoholiczek, ale w stopniu umiarkowanym ;) Pudełka sprawiają mi wiele radości i uważam, że warto raz na miesiąc zainwestować trochę ciężko zarobionych pieniędzy, aby sprawić sobie taki dreszczyk ekscytacji, jaki towarzyszy otwieraniu pudełka i późniejszemu testowaniu kosmetyków. Chyba generalnie zostałam fanką pudełek, bo w swojej diecie też ostatnio zauważam tendencję do przygotowywania lunchu w pudełku. Taki Box-lover się ze mnie zrobił ;)







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak patrzysz na siebie o poranku?

Dziś wychodziłam z domu dwa razy. Za każdym razem inaczej.

Pierwszy raz, ubrana w to, co zazwyczaj - wygodna spódnica ołówkowa z bawełny + T-shirt. Zestaw niezawodny, którego znalezienie w szafie zajmuje mniej niż powiedzenie "Nie mam się w co ubrać."
Skoro ubrałam się tak, jak zazwyczaj, to także czułam się tak jak zazwyczaj - codziennie, na standardowej trasie tramwaju, w drodze do najlepiej znanego sklepu, w którym rozkład produktów wyrecytuję z pamięci obudzona w środku nocy.

Jadąc, zaczęłam się nad sobą zastanawiać. Tak mnie coś tknęło - czasem tak mam. Spojrzałam na siebie oczyma wyobraźni - szarość, niewyróżnianie się z tłumu, przeciętność. Te słowa przyszły mi jako pierwsze do głowy. I wiecie co? Ubodło mnie to. Poczułam ukłucie złości, a nawet odrobinę agresji. Myśli zaczęły mi krążyć szybciej (krew w żyłach zapewne też). Załatwiłam, co miałam do załatwienia i wsiadłam w tramwaj powrotny, obmyślając plan naprawczy.

Szarość, niewyróżnianie się z tłumu, przeciętność? …

Powitanie na blogu

Miło mi Was powitać na moim blogu!


Jak sama nazwa bloga wskazuje, jestem osobą, która stara się zawsze robić coś lepiej, piąć wyżej i jeśli życie nie stawia przede mną wyzwań, sama ich szukam. Osiadanie na laurach to coś, czego bardzo się boję i unikam za wszelką cenę. 

Jestem typem myślicielki, która cały swój wolny czas poświęca na obserwację i analizę otaczającej rzeczywistości oraz poszukiwanie okazji, aby uczynić życie jeszcze lepszym. 

Uznałam, że przyda się miejsce, w którym będę mogła uwiecznić swoje spostrzeżenia, inspiracje i obserwacje. Zeszyt i długopis nie wydały mi się odpowiednim nośnikiem myśli w tym przypadku (choć jestem ogromną fanką prywatnych pamiętników). 
Blog jest zatem próbą segregacji myśli na temat dzisiejszego świata, ludzkich wartości, jak i samego szczęścia, do którego wszyscy dążymy.

Nowy wpis pojawia się minimum raz w tygodniu (w piątek), ale z reguły częściej, bo bardzo trudno odgonić mnie od pisania :) Miłej lektury i mam nadzieję, że każdy znajdzie tu c…

Więcej, więcej, jeszcze więcej.

Kiedy w końcu będziemy szczęśliwi?

Wtedy, gdy nowe auto zaparkuje w naszym nowym podziemnym garażu? Wtedy, gdy sprzątaczka odmelduje się po całym dniu zostawiając za sobą kwiatowy zapach i idealnie wykrochmaloną pościel? Czy wtedy, gdy drugie auto zaparkuje koło pierwszego w pałacu, na który zamieniliśmy naszą willę? A może wtedy, gdy mąż wyląduje helikopterem na dachu naszego pałacu po pracy?


Wiecie, gdzie jest szczęście? Tu i teraz.

Jeśli mając to co masz jesteś nieszczęśliwy, to auto, willa i sprzątaczka tego nie zmienią.
Bardzo wielu z nas szuka szczęścia w dobrach materialnych, w posiadaniu, w pokazywaniu sąsiadowi, kto ma większą kosiarkę na baterie słoneczne.

A później zamyka się w tej willi, zostawia tę kosiarkę w garażu i czuje pustkę. Bo nie spotka się z sąsiadem (ostatnio tamten kupił sobie lepszą kosiarkę, jak on mógł?!), nie zadzwoni do przyjaciela (bo go nie ma - kiedy znaleźć czas na przyjaźń, skoro trzeba napełniać skarbonki), nie zje dobrego obiadu (nigdy sam dla sieb…